رسانه و کاراته

در دنیای امروز نمی‌توان منکر نقش رسانه‌ها شد، وجود یک رسانه‌ی تخصصی باعث انگیزه دادن و تسریع بخشیدن به عملکرد مدیران و به دنبال آن موفقیت ورزشکاران خواهد شد.

عصر حاضر را عصر ارتباطات نامیده‌اند بدیهی است در این عصر، رسانه‌ها دارای اهمیت اساسی‌اند. رسانه‌ها به عنوان بخشی از ساختار نوین جامعه و یکی از دستگاه‌های فراگیر، بر روی بخش‌های مختلف جامعه از جمله ورزش یک کشور تاثیرگذار هستند. وقتی از یک رسانه تخصصی در ورزش سخن به میان می‌آید میزان این تاثیر دو چندان می‌شود. یک رسانه تخصصی می‌تواند جزئی‌تر عمل کرده و بر روی عملکرد و میزان اثربخشی مدیران و قهرمانان رشته‌ خاصی از ورزش تاثیرگذار باشد.

پایگاه خبری کاراته پرس پس از انجام یک تحقیق میدانی در حوزه رسانه و کاراته در ایران به این نتایج دست یافت که یک رسانه‌ی تخصصی در حوزه کاراته علاوه بر اینکه تمام مولفه‌های خبری و اطلاع‌رسانی، آگاه‌سازی، همگن‌سازی، احساس تعلق و مشارکت اجتماعی را شامل می‌شود از یکسو سبب ایجاد انگیزه و موفقیت در بخش‌های مختلف مدیریت شده که به دنبال آن موفقیت کاراته‌کاران را به دنبال خواهد داشت و از سوی دیگر مانع از هرگونه ابطال انرژی و منابع و همچنین فساد و حاشیه در دستگاه‌های مدیریت می‌شود. به عبارت دیگر یک رسانه تخصصی کاراته، با پوشش‌دهی حداکثری خبری در رابطه با عملکرد مسئولین و ورزشکاران امکان دیده‌شدن و بازتاب فعالیت‌های مدیران و کاراته‌کاران را ایجاد کرده و از این طریق امکان رشد و حرکت در مسیر توسعه را برای آن‌ها فراهم می‌آورد.

باتوجه به اینکه کاراته ورزشی کهن در جهان بوده و بالای نیم قرن نیز در ایران فعالیت داشته و از طرفی دومین ورزش به لحاظ جمعیتی در ایران محسوب می‌شود_ چرا که کاراته رشته‌ای است مردمی و توده مردم به این رشته روی آورده‌اند_ وجود یک رسانه تخصصی در این حوزه می‌تواند به بهبود عملکرد کاراته و شناسایی استعدادها و توسعه آن کمک بسزایی بکند. کاراته به دلیل دارا بودن سبک‌های گوناگون، ورزش مناسبی برای بانوان و سنین پایه نیز می‌باشد. و همچنین با توجه به تشویق و حساسیت‌هایش بر اخلاق‌مداری، می‌تواند روی سنین پایه(نونهالان، نوجوانان) نقش مثبتی ایفا کند. رسانه تخصصی کاراته علاوه بر آقایان می تواند استعدادها در بخش بانوان و سنین پایه را شناسایی کرده و مسیر رشد و پیشرفت آن‌ها را هموار کند.


یافته ها حاکی از آن است که وجود یک رسانه‌ی تخصصی باعث انگیزه دادن و تسریع بخشیدن به عملکرد مدیران و به دنبال آن موفقیت ورزشکاران خواهد شد و بالعکس عدم وجود یک رسانه تخصصی می‌تواند آسیب‌های عمیقی به بدنه یک رشته ورزشی وارد کند. باید پذیرفت که اقتصاد و وضعیت معیشتی در پیشرفت و متمرکز بودن انسان در زندگی تاثیر دارد و بخشی از اقتصاد کشورها از ورزش و رسانه ایجاد می شود. امروزه اگر کاراته با توجه به این سرانه جمعیتی، اقتصاد بالایی را برای مربیانش و ورزشکارانش ندارد دلیل بر عدم وجود رسانه تخصصی و فعال است. از آنجایی که اکثر ورزشکاران و کاراته‌کاران در سطح حرفه ای جز ورزش منبع درآمد دیگری ندارند، حمایت مالی و وجود اسپانسر ‌باعث خواهد شد تا با تمرکز بالاتری بر موفقیت و افتخار آفرینی در میادین بزرگ تلاش کنند؛ حال این رسانه ها هستند که سبب جذب حمایت‌ها و اسپانسرها برای یک رشته ورزشی و قهرمانان می‌شوند. در دنیای امروز نمی‌توان منکر نقش رسانه‌ها شد، نبود یک رسانه‌ی تخصصی باعث کندشدن روند توسعه و پیشرفت یک رشته ورزشی می‌شود. و کاراته نیز از این قاعده مستثنا نیست.

کد خبر: 420

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 12 =